معرفی کتاب و کتابفروشی اینترنتی قفسه

نقد، بررسی و فروش کتاب با تأکید بر محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

معرفی کتاب و کتابفروشی اینترنتی قفسه

نقد، بررسی و فروش کتاب با تأکید بر محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

معرفی کتاب و کتابفروشی اینترنتی قفسه
Qafase.ir
من حمید درویشی شاهکلائی هستم؛ پژوهشگر، ویراستار و کتابفروش
دانش‌آموخته دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
اینجا درباره کتابهایی که خوانده‌ام، می‌نویسم.
با راه‌اندازی کتابفروشی اینترنتی قفسه، شما می‌توانید کتاب‌های موجود را سفارش بدهید.
اطلاع از موجودی و خرید درباسلام: b2n.ir/bkbk
خرید مستقیم کتاب در بله: http://ble.ir/hdarvishi
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پیوندهای روزانه
آخرین مطالب
طبقه بندی موضوعی
چند فهرست از کتاب‌های نسبتا خوب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

طرح جلد کتاب شاهین بر آفتاب شهید غلامعلی پیچک نوشته گلعلی بابایی

#شاهین_بر_آفتاب سرگذشت مستند #غلام_علی_پیچک فرمانده عملیات سپاه غرب است به قلم توانمند #گل_علی_بابایی که خواندنش از چند جهت ارزشمند است.

#نشر۲۷

اول، ترسیم سیمای نورانی شهید عزیزی که مادرش در توصیف او می‌گوید: «این بچه شخصیتی داشت که من نمی‌توانم ادعا کنم او را بزرگ کرده‌ام خدایی‌اش بزرگ به دنیا آمده بود»

دوم، آشنایی با شرایط جامعه‌ی آن روزگار از دریچه زندگانی غلام‌علی و سوم چشیدن طعم تاریخ حماسی جنگ؛ حماسه‌ای که خالی خان هشتم نیست:

.قصه است این ، قصه ، آری قصه دردست / شعرنیست / .این عیار مهر و کین و مرد و نامردست / بی عیار و شعرِ محضِ خوب و خالی نیست / هیچ – همچون پوچ – عالی نیست / این گلیم تیره بختی هاست / خیس خون داغ سهراب و سیاوشها / .روکش تابوت تختی هاست

کمتر نام سومین فرمانده تاریخ سپاه را شنیده‌ایم: مرتضی رضایی؛ کسی که با کنار رفتنش از فرماندهی و جایگزینی محسن رضایی به جای او داستان تغییر و تحول در سپاه به جبهه غرب و فرمانده عملیاتش نیز می‌رسد. جایی که غلام علی پیچک با فرماندهی عملیات‌های غرور آفرین بازی‌دراز یک و دو، پای شهید بهشتی و رجایی را هم برای دیدار با رزمندگان به آن منطقه باز کرده بود اما در شکست بازی‌دراز سه تنها ‌ماند. فرمانده‌ای که در هشت روز عملیات طاقت فرسا از پشتیبانی محروم مانده و مجبور می‌شود در اثر پاتک شدید بعثی‌ها ارتفاعات فتح کرده را رها کند از طرف بعضی‌ها مقصر شناخته و برکنار می‌شود.

جالب آن‌که به دلیل ناآشنایی فرمانده منصوبی جدید به منطقه، به او دستور اکید داده می‌شود فرمانده عملیات بعدی در منطقه را به عهده بگیرد! پیچک که به دلیل فاصله نزدیک جبهه غرب به بغداد، غرب را منطقه مهم‌تری نسبت به جنوب می‌دانست نمی‌پذیرد که فرمانده عملیات ایذایی محکوم به شکست باشد. شهید بروجردی - مسئول مستقیم پیچک- اگر چه به او ایمان دارد اما مقامات رده بالاتر با منطق ولایی بودن رده بندی سپاه او را مجاب می‌کنند تا پیچک را ولو به عنوان بسیجی ساده در نوک پیکان حمله‌ای که برگشتی در آن نیست به کار بگیرد. غلام علی نیز شهادت را در آغوش می‌گیرد و تاریخ را بدهکار خودش می‌کند.

#کتاب_بهتر

#شاهین_بر_آفتاب

#شهدا

#غلام_علی_پیچک

#شهید_بروجردی

#گل_علی_بابایی

معرفی از #مجید_فیضیان

@khedmatnevesht

www.Qafase.ir | @Qafase

با #کتاب، تازه بمانید:

ble.im/join/ZTk٣NGIyNT

۹۹/۰۹/۲۵
حمید درویشی شاهکلائی

نظرات (۰)

افتخار بدهید و اولین نظر را شما بنویسید؛ سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی